Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Regulacja zaworów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rozacek
**



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:46, 11 Gru 2008    Temat postu: Regulacja zaworów.

Więc stuki na zimnym silniku, o których pisałem wcześniej wydaje mi się, że najpierw pasuje wyregulować zawory. Stronkę z wartościami luzów wrzucałem gdzieś na forum to znajdę i dam w wątku później.
Problem mój polega na tym, że nie zamierzam oddawać moto do serwisu, bo z wujkiem(mechanikiem) bez problemu sobie poradzę, tylko że mam mało czasu (do szkoły chodzę na popołudniu) i nie mam kiedy się z tym dłużje pobawić. Trzeba zdejmować bak, żeby dostać się do pokrywy zaworowej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marco4
*****



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:29, 11 Gru 2008    Temat postu:

niiiee Very HappyD musisz zrzucic chlodnice zeby bylo wygodniej owiewkiii i dostac sie do cylka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozacek
**



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 11 Gru 2008    Temat postu:

Ok. Optymistyczniejsza wersja. Robiłeś w ten sposób?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marco4
*****



Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:40, 11 Gru 2008    Temat postu:

ja nie robilem ale mechanik robil i wiem ze ona baku nie sciagal tylko gore od cylka no i rszte zeby sie tam dostac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rozacek
**



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:39, 01 Sty 2009    Temat postu:

Opis regulacji zaworów

Na początku należy zdemontować boczne plastiki, bo bez tego raczej nie dostaniemy się do pokrywy zaworów Wink . Następnie odkręciłem chłodnicę i niestety raczej nieuniknie się tego, że płyn chłodniczy spłycie ale radzę go nałapać do jakiegoś pojemnika i dolać potem. Uwaga: przy chłodnicy jest wentylator i czyjnik temperatury, które trzeba od niej odkręcić i najlepiej podwiesić na opasce zaciskowej czy jakimś sznurku tak, żeby nie zawadzały. Teraz, nie obejdzie sie bez imbusa a najlepiej miec grzechotkę (nie pamiętam rozmiaru imbusa), bo czas odkręcić pokrywę zaworów (trzyma się na dwóch śrubach). Teraz odkręcamy wziernik po lewej stronie silnika i chyba nasadową "14" ustawiamy zawory w pozycji zamkniętej.

Teraz sama regulacja zworów: potrzeba szczelinomierz, płaski śrubokręt i klucz (płaski chyba 9 albo 10). Luzujemy nakrętkę kontrującą zaworu, pomiędzy "trzonek" zaworu a popychacz wsuwamy szczelinomierz i na górze jest wąski otwór (np. na śrubokręt)- dokręcamy śrubę dopóki pozwala szczelinomierz, dokręcamy nakrętkę kontrującą i tyle chyba. Zawór wydechowy to ten z przodu a ssący z tyłu. Teraz skręcamy wszysto dokupy i powinno grać. Uwaga, płyn chłodniczy lepiej dolać przy chłodnicy, bo jak dolałem do zbiorniczka wyrównoważającego to wylał sie rurką od spodu. Przy wylewani płyn z chłodnicy na początku pasuje odkecić korek chłodnicy, bo inaczej nie wszystko z niej wycieknie. Powodzenia, jak jest coś źle to pisać a poprawię.

PS. Przy następnej okazji postaram siezrobić zdjęcia.
PS2. Luz na wydechowym 0,27mm +/- 0,02 mm a na ssącym 0,05 mm +/- 0,02mm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rozacek dnia Czw 19:40, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cbr
**



Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 1:04, 15 Gru 2010    Temat postu:

genialne!

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cbr dnia Sob 18:07, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin