Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Historia Hondy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna -> Hyderpark
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drakers9
POSIADACZ CBR 125 !



Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobótka

PostWysłany: Pią 18:14, 22 Sie 2008    Temat postu: Historia Hondy

Honda
Soichiro Honda urodził się w 1906 r. w miejscowości Komyo niedaleko Hamamatsu. Nikt nie przypuszczał w biednej wówczas Japonii, że niepozorny chłopiec pomagający ojcu naprawiać rowery w małym warsztacie będzie w przyszłości jednym z twórców dobrobytu i ekonomicznej potęgi ich kraju. Jego wszechstronne zainteresowania mechaniką zaczęły się precyzować w 1914 r. kiedy po raz pierwszy zobaczył samochód. Już jako młody człowiek zbudował kilka wyścigowych samochodów, na których osobiście startował. Podczas jednego z wyścigów cudem przeżył poważny wypadek. W 1937 r. założył wytwórnię pierścieni silnikowych, w której starał się rozwiązać problem niewielkiej trwałości dotychczas stosowanych części. Rozwój wytwórni przerwał rok 1939. Honda sprzedał interes i wycofał się z wszelkiej działalności na czas wojny. Po wojnie jako jeden z pierwszych dostrzegł konieczność dostarczenia zrujnowanemu krajowi najprostszego i taniego środka transportu. Zakupił partię pięciuset stacjonarnych silników przeznaczonych do zasilania prądem wojskowych radiostacji, zgromadził zespół pracowników i rozpoczął montaż silników do rowerów. Tak powstał Honda Technical Research Institute, a ten dumny szyld umieszczony był na skromnym drewnianym baraku. Datą najważniejszą w historii koncernu Honda jest 1948 r. kiedy zaczęły powstawać wyroby własne Hondy w przemianowanym na Honda Motor Co. Zakładzie. Już w latach 50' nazwisko Hondy zaczęło być znane a to głównie z powodu udziału Hondy w sporcie motorowym, co z odpowiednim wyczuciem potrafił wykorzystać Soichiro. Założyciel kierował wytwórnią do 1973 r. a zmarł w 1991 r. zostawiając zbudowane przez siebie imperium pełnym rozkwicie.
Nie ulega wątpliwości, że Honda Motor Co. Ltd. jest od lat jednym z najważniejszych producentów jednośladów na świecie. Swą pozycję osiągnęła w rekordowo krótkim czasie. Od chwili założenia w 1948 r. krok po kroku wspinała się na poziom nieosiągalny dla innych wytwórni. Wspomniany sukces to zasługa przede wszystkim samego Soichiro Hondy, lecz rozważając historię i rozwój Hondy nie wolno zapomnieć o Takeo Fujisawie, który uzupełniał geniusz Hondy swymi umiejętnościami w dziedzinie finansów. Przeprowadził firmę przez wielkie trudności pierwszego dziesięciolecia działalności do przykładnego rozwoju sieci sprzedaży i serwisu. W 1954 r. Soichiro Honda pojechał do Europy aby na własne oczy zobaczyć jak rywalizują najlepsi sportowcy motocyklowi ówczesnych czasów. Wizyta na wyspie Man pozwoliła mu przyjrzeć się technice najwyższego wówczas poziomu w akcji. Anglicy ze swoją plejadą niezrównanych Nortonów, Velocette, BSA, AJS-ów zapewne nie zwrócili nawet uwagi na niepozornego japończyka w szarym płaszczu i kapeluszu, który spacerował między boksami i przyglądał się otaczającym go motocyklom. Już pięć lat później wrócił aby odebrać Europejczykom czwarte miejsce w klasie 125 cm3. Tego samego roku, tj. w 1959 r. Honda Motor Co. rozpoczęła ekspansję na rynki Europy i USA. Amerykanie stosunkowo łatwo zostali zdobyci tanimi, lecz trwałymi mopedami. W 1961 r. z zakładów Hondy wyjechało 100.000 maszyn. Wtedy też w wyścigu Tourist Trophy Honda zdeklasowała konkurentów zdobywając trzy pierwsze miejsca w klasach 125 cm3 i 250 cm3. Osiem lat później rynek ujrzała legendarna już CB 750 Four, która narzuciła standardy w budowie motocykli na wiele lat. Honda zakładał swoje kolejne fabryki w Brazylii, Meksyku, USA a w 1978 r. powstała w Belgii Honda Europe. W 1999 r. Honda wyprodukowała 100 milionowy motocykl. Cztery główne światowe oddziały istnieją w Japonii, obu Amerykach, Azji i Europie. Obecnie roczna produkcja motocykli Hondy przekracza 5 mln sztuk i powstają one w fabrykach na całym świecie. Daje jej to pozycję bezkonkurencyjnego lidera wśród światowych producentów. Nie tylko ilość decyduje o pozycji Hondy, ale również najbardziej zaawansowana technika i aktywność w sporcie. Od 1961 r. motocykle Hondy zdobyły dla swych kierowców ponad 50 tytułów mistrza świata oraz niezliczoną liczbę zwycięstw w Moto GP. Tor Suzuka należący do Hondy od 1998 r. ma następcę - tor Twin Ring Moteli, który jest jednocześnie centrum doskonalenia jazdy, a także miejscem gdzie zgromadzono pełną kolekcję historycznych motocykli Honda.[2]

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum przenosimy na www.cbr125-forum.xt.pl REJESTROWAC SIE! Strona Główna -> Hyderpark Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Soft.
Regulamin